Heyheyheey *vinkar*

Just nu sitter jag med en full weave som det kallas (mitt hår är flätat längst med huvudet och trensar med löshår är fastsydda i mina flätor), men jag räknar dagarna till mitt nästa frisörbesök. Varför? Inte för den anledningen det brukar vara i varje fall, att jag längtar efter att relaxa min fluff-lockiga utväxt så att mitt hår smälter bättre in med löshåret. Utan för att jag längtar ihjäl mig efter att få ta ut skiten!! Få dra händerna genom håret ordentligt och känna hårbotten, kunna klia i hårbotten (!!!).

Men också för att få se hur mitt hår ser ut nu, hur långt är det ens? Nedan för öronen? Halva nacken? I don’t know. Vet endast längd på kronhåret (det där håret högst upp på huvudet som täcker weave-trensen) och det absoluta nackhåret, asså mitt bebishår i nacken och typ mina polisonger. Jag har alltså inte en så jättebra idé om hur fan jag kommer se ut efter att löshåret är gone, men jag är så jävla taggad!! Ska ta hand om håret till 110%, har redan börjat på dom partier jag kommer åt, kan inte vänta på att få ta hand om allt ordentligt! Jag vill verkligen inte skada mitt hår något mer.

Men missförstå mig rätt, jag älskar mitt löshår, tycker det är skitnyggt och bra gjort, bra kvalité på håret osv. Alltså är jag jättenöjd med resultatet. Men jag har haft weave till och från sen jag gick i 9an (2009) så nu är det dags att ta ut den igen, för gott!

I vilket fall, här tänkte jag babbla av mig alla mina hårtankar så att personer i min närhet inte tröttnar på att vara med mig pga att jag endast tänker och då också pratar om hår just nu. Det är iof inte speciellt konstigt eftersom att denna helt nya värld av ”Natural Hair Care” öppnade sig för mig för vad, 2 (?) veckor sedan. Men ändå, jag förstår att det finns en gräns för hur intresserad en person kan vara av ett ämne som inte direkt berör dom, eller info de ej kan ha nytta av själva. Speciellt då eftersom många nära och väldigt kära personer runt mig är vita, and I a’int, så tydligen finns det en hel vetenskap bakom hårvården av mitt hår. Och det är jag så glad över!! Hoppas dock att alla mina fina whites läser denna blogg ändå, bara för att jag skriver den! (Tittar på dig Isadora)

Så jag ska berätta allt om och omkring mitt hår, no worries.

Isa och Rikard, jag ska länka massa bra tips osv jag hittar alla nätter jag sitter uppe och surfar the world wide web.

Tudiloo
Poppin' Curls

Kommentera

