Wiggy wig wigs

Idag är det 11 dagar kvar tills jag har en frisörtid för att ta ut min weave!!!!! Struntar i julafton och nyår, det är bara dagar som står mellan mig och mitt hår, dagar som måste avverkas. 3e januari smäller deeeeet. Sen när jag väl tagit ut det kommer jag ju säkert att sakna längden ganska omgående, men men. Lär köpa en wig. Ogillar starkt ordet peruk. Kanske bara för att jag antar att folk typ ser detta framför sig:

amanda-bynes-wig-court-03-580x435

Men jag menar ju snarare nåt sånt här:

Asså Selina, den sista hon visar e så nice??! Väldigt sugen, men med frakt och tull osv från U to the S to the A blir den lite saftigare. Istället tänkte jag nog börja med nån finis härifrån. Skönt att kunna jämföra färg ordentligt i början, prova och allt det där!

Som tur är dårå prommenerade jag och mamma på söder nu i helgen. Främst för att jag skulle köpa en bit siden att knyta runt skallen om natta, men väl inne på i tygaffären börjar jag och tjejen som jobbar där att prata lite. Hon berättar att hon använder en satin cap till natten (det jag har nu, men tycker att min inte håller inne fukten/produkterna ordentligt, har jag mycket nån kväll så är det fläckar på örngottet :c ) som hon köpt precis runt hörnet på frisörsalongen där hon gjorde sina box braids, Vision’s butik och Beauty Parlour! Gick såklart dit direkt efter att jag betalat för tyget. Så mycket grejer har dom! Bl.a. så har dom massa produkter från KeraCare inne i salongen (har en fuktgivare, lol på det ordet, från dom som är så goo!) och i den separata butiken bredvid har dom flexi rods och en del andra no-heat lockredskap(?). Mixed Chicks har dom också, jag har inte provat det alls, läst och hört både väldigt positiva saker om det och en del negativa. Vore alltså kul att prova själv och avgöra! Har dock inte läst ingredienserna helt så vet inte om det är lugnt för Curly Girl metoden som jag ju väl typ kör va.

Utöver det har dom hur mycket löshår och peruker (…) som helst! Kollade en del på deras hemsida, och hittade en wiggy jag skulle vilja prova sen när det är dags. Men förhoppningsvis trivs jag med bara mitt och stör mig inte så mycket på längden, i alla fall inte på ett par månader eller så.

Hursom slutade det med att jag bara köpte en wide tooth comb pga inte jättetät just nu. Men ska nog förbi där och köpa tidingen Black Beauty som dom hade, kanske är nåt kul i den!

bild 5

Tyckte påsen var fin med, så ni (jag) får en bild på hela kalaset!

Hasta la vista!

2 reaktioner på ”Wiggy wig wigs

  1. Jag var också tveksam i början när det gäller wigs men det är det bästa jag har gjort!! Jätte bra protectivestyle och väldigt praktiskt när du ska ta hand om ditt egna hår. Dessutom kan du ändra frisyr när du känner för det. 🙂
    (Grym blogg btw!)
    Kram!

Kommentera

