Mitt lilla afrohår

Nu sitter jag här med sådant där dampkli i fingrarna. Vill gå och hämta nagelsaxen och klippa loss alla jävla trensar nån gång då!!! Men imorgon är det prick en vecka kvar. Jag ska hålla mig.

Tänkte i varje fall visa hur det ligger till just nu. Wash-day imorgon, så jag ursäktar mig i förväg. Ursäkta också min december-bränna, inte hunnit jobba på den..

image(5)

Håller i håret så ni ska se någon längd

image(4)

Sen ba juste, no need for that!

image(3)

Det som syns är liksom det håret jag har att jobba med nu. Och som jag nämnde tidigare, polisonger och lite nackhår med (men allt det är max 5 cm långt). Inte så mycket alltså. Men asså jag tar hand om det som en gudinna och sprayar kokosnötsvatten (blandar coconut oil och lite varmt vatten så det löses upp) kanske 2-3 gånger i veckan på hela hårbotten. Alltså i mellan allt löshår och tjafs.

Det är ca 5-6 cm utväxt som är 100% naturligt, obehandlat hår just nu! Sista relaxern var i slutet av maj i år, om jag inte minns fel. Resten av håret är sönder-relaxat.

Jag ska ta nån ordentlig bild på hela weaven när jag fixat det innan jag tar ut den. Är förkyld nu, hemma hos mamma, så jag har inte orkat gör mig i ordning, håret är i en slapp bulle 24/7. Men självklart kommer en bildBOMB sen när allt är uttaget med!!

 

Kommentera

