Soft N’ Silky

Hej hej hallå!! Tog ut mina Senegalese twist-extensions för typ 2ish veckor sen (tror jag missade att skriva det förut), tvättat håret, massa inpackningar osv och nu är det dags att sätta i dom igen! Fast det blir Marley braids/twists, alltså inte rakt fläthår utan fluff!! Hoppas att det inte ska ta en hel vecka denna gång, utan ska försöka vara klar till torsdag. Ja, jag är lat (och pluggar på distans).

I vilket fall, igår så provade jag Aphogee two-step Protein Treatment, värsta projektet. Hela inpackningen stelnar i håret när en blåser värme på det (jag använde hårtork). Tvättade håret med shampoo(!!!!!) innan. Sulfat-fritt såklart och spädde ut det med vatten. Men det stod att protein inpackningen skulle göras på schampoonerat hår. Så jag tänkte att jag provar. Det är väl ca 2 månader sen sist. Tror det var en dum idé men aa.. Håret vart lite strävt, som det brukar bli efter schampoo. Men efter protein inpackning följt av Aphogee Balancing Moisturizer blev det supermjukt! Asså verkligen, var imponerad. Men sen…. DUN DUN DUUUUUUUUN somnade jag med fuktigt, utsläppt (:C) hår och vaknade med dreads. Supertovigt och strävt och hårt som fan, inte alls så där mjukt som igår.. Men hoppas på att kunna liva upp håret med lite vatten och LOC. Men men, nu är det detangeling mode on och sen ska jag börja twiiiisttwistttt! Världens bästa mamma skickade ner två nya paket med ”Afro Twist Braid” hår (lovande namn va?) för att afro-butikerna (som jag vet om) i Malmö hade schlut på allt kinky hår. Det känns väldigt mjukt och twistvänligt så att säga. Visar när det e klart sen!!

Bild

BildNya håret!

   BildGamla håret, tvättat, naturligtvis

2 reaktioner på ”Soft N’ Silky

Kommentera

